Smultron och stygn


Sommarens fem första, plockade efter första doppet i tjärnen.


Slöjdandet har jag egentligen inte alls tid med nu när det är sista dagarna innan semestern och dessutom ska höet hässjas. Men när det är sent på kvällen och Sommar i P1 går i repris plockar jag fram sybågen och tråden. Tyget är ett mjukmanglat örngott och delsboblommorna (mina första) ska så småningom bli ett ok till en liten klänning. Mönstret hittade jag i Karin Holmbergs Karins broderier. Allra bäst rör sig nålen till Underbara Claras sommarprat.

Kommentarer
Postat av: Clara

Vad mysigt det låter! Hässja hö liksom, det är som i en annan värld (i alla fall en annan värld än min Madrid-omgivning).



Det hade varit grymt om du gått i min klass så vi kunnat hänga på rasterna! Diskutera hö och broderi istället för senaste gina tricot modet.

2011-06-30 @ 11:40:01
URL: http://clarastickar.blogspot.com
Postat av: Jessica

Haha, ja, hässjning är nog så långt från Madrid en kan komma. Fast kanske är det lika varmt... Synd att mina universitetsdagar är slut, men tur att vi kan ha broderidiskussioner här istället!

2011-07-02 @ 11:16:33
URL: http://avigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0