Fyra nyanser av rosa


Egentligen är rosa en färg som jag nästan alltid undviker, men de senaste veckorna har jag gjort några undantag. Mattslarvskronan gjorde jag till vår rabarberfestival. 



Och eftersom mattrasan med gula prickar var så fin fick jag för mig att jag skulle försöka virka en grytlapp. Jag använde nål nummer sju och tretton maskor. Det var lite enklare än vad jag trodde, även om resultatet kanske inte blev alldeles jämnt.
Bäst av allt var att jag kunde sitta ute till mitt i natten med trasor och nål. De här vita nätterna är verkligen en nåd.


Dessutom köpte jag det här halsbandet i present till en som tar studenten i dag. Uppmaningen är nog riktad lika mycket till mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0