Vardagsstygn

I går stod vi länge i kylan och tittade på norrsken. Hur det kastade sina gröna tungor över himlen.
Och i måndags såg jag för första gången i hela mitt liv en kronhjort på väg hem från jobbet. I tisdags såg jag två hjortar på samma plats. De stod nära varann. I dag såg jag tre och fler än så ska det tydligen inte finnas här.
Just nu känns kroppen lite som is, stel och skör på samma gång. Jag försöker med yogan, väljer Krigaren A och Krigaren B. Med fäst blick och tummar som pekar rakt fram är det enklare att fokusera och att släppa lite på tankarna. Försöka tänka att allt kommer att ändra sig.
Men hantverkandet blir det inte så mycket med. Lusten finns inte riktigt. Jag tar bara några vardagsstygn, fållar upp en klänning och lappar ett par jeans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0