Sätergläntanjul (fem favoriter)


Hjärtan som ser ut som stjärnor, tryckta på vävt linne.


Liknande stjärnor/hjärtan på stickad vantmudd. Sparar mönstret i huvudet och hoppas hinna göra något liknande någon gång senare.


Kuddar av bolsterväv. En hel soffa full = perfekt! Älskar också timmerväggen bakom.


Färgprovspoesi. Exempel: äppelbark, granris & albark.


Finaste dockorna hänger som en gardin i butikens stora fönster, vill alltid ha samtliga (fast finast är den som säger "Jag har en prickig tomte och en röd katt"), men slår aldrig till. Har tyvärr glömt vem det är som syr dem, säg gärna till om du vet. Tack Linda, som berättade att dockmakaren heter Stig Lindholm.


Kommentarer
Postat av: Linda G

Jättefina favoriter. Jag var i Stockholm så jag kunde inte i år. =(

"Dockmakaren" heter Stig Lindholm.

Leos docka, som heter Sivert, har varit modell tidigare i sitt liv.

Här kan du se honom:

http://saterglantan.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

Just nu är han på docksjukhuset hos Stig..

Kram

2011-12-11 @ 15:08:26
Postat av: Linda G

Hrm,

undra om min kommentar kom med??

Isf funkade inte direktlänken, här är en ny:

http://saterglantan.e-line.nu/e-line/images/prod250/49218.gif

2011-12-11 @ 15:10:36
Postat av: Tyg och otyg

Den där tomten tittade jag också på. Tog också en massa foton, har inte hunnit blogga dem ännu, men det kommer.

2011-12-11 @ 16:51:28
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Linda: Åh tack, jag kom bara ihåg att det var något med Stig men efternamnet var som bortblåst. Hoppas att Sivert kommer tillbaka från dockdoktorn snart. Och tack för länken, den fungerade perfekt! Kram.

Tyg och otyg: Gillar att tomten ser lite finurlig och barsk ut på samma gång. Ska bli kul att se vad du fastnade för, gissar att vi nog har en och annan som är gemensam favorit!

2011-12-12 @ 22:49:15
URL: http://avigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0