Barndomsgenser/timmervägg



Norska Pickles garner och mönster hör till mina favoriter. Det här är en barndomsgenser med hette, som ska bli en födelsedagspresent. Mönstret hittar du här.


Tack var teknikerna midlertidlig opplegg och sammenveving behövde jag bara sy en enda söm för att få ihop tröjan. Sånt gillar jag.


Garnet är Pickles baby merino. Det syns inte riktigt på bilderna, men det är mjukare än en valpmage. När jag valde färger tänkte jag på solbrända timmerväggar, med inslag av isblått/slitet grått.



Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Jag gillar också tröjor som man inte behöver sy så mycket på. Sy ihop stickat är a)svårt och b)tråkigt. :)

Det var en fin tröja och den ser väldigt skön ut även om det inte syns exakt hur mjuk den är!

2011-06-12 @ 23:11:53
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0