Sköra ark och vassa vikningar


I lördags, när jag tröttnat på rabatterna, åkte jag till Djura bok & pappersverkstad. I tre timmar fick jag påskpyssla tillsammans med bokbindaren Linda och två andra. Jäklar vad fint det var. Att bara få stå där i verkstaden och arbeta med händerna, nästan som inkapslad i vackra papper, tystnad och koncentration. Och så skönt att vara nybörjare, som får leka och testa, utan krav på att det ska bli perfekt eller ens bra.

Och tack Anders, som fotade, eftersom jag jobbade till alldeles för sent.









Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Där var jag i julas och gjorde samma saker fast i lite juligare papper. (Ja, inte tulpanen då.) Visst är det mysigt där?

2011-04-19 @ 22:13:12
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Linda, Djura Bok & Pappersverkstad

Wao, vilka fantastiska bilder!!

Det var väldigt trevligt att ha dig här, hoppas du kommer tillbaka!

2011-04-19 @ 22:58:42
Postat av: Lina

Det där skulle jag vilja testa! Superfint.



/Lina

2011-04-19 @ 23:15:45
URL: http://aiagart.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tyg och otyg: Ja, det är verkligen hur mysigt som helst där!

Linda: Jag kommer så himla gärna tillbaka. Håller tummarna för att jag kan gå göra-ask-kursen. Annars kommer jag i sommar och handlar papper.

Lina: Tack! Ja, det var väldigt roligt att testa papper.

2011-04-20 @ 21:43:46
URL: http://avigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0