Till hon som bär





Mamma bär allt med sina händer. Tunga vattenhinkar till fåren och vedlådor till mormor. Mig har hon också burit. Jag kommer ihåg hur hennes händer alltid blev nariga när jag var liten och det var vinter. Att de kändes sträva mot kinden, men att jag ändå inte ville att hon skulle sluta.

Stjärnvantarna fick hon i julklapp. Det är första tvåfärgsstickningen som jag gjort och blivit nöjd med. Garnet är tvåtrådigt ullgarn från Kampes. Mönstret hittade jag i Sticka mössor, vantar, sockor! av Ann-Mari Nilsson (Hemslöjdens förlag).

Kommentarer
Postat av: L

Åh, så fina!

2011-01-31 @ 12:20:51
URL: http://skitskaskitha.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tack! Det var krångligt att hålla koll på båda trådarna, men jag blev nöjd till slut.

2011-02-12 @ 20:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0