Ett annat sätt att räkna



Pepparkaksform + knappar + trasor + metalltråd + röd lintråd = ett hänge. Den typen av matematik är den bästa. Jag tar något, adderar något annat, lägger till ett tredje och följer ett infall som leder fram till att jag måste testa det fjärde. Och sedan, nästan omärkligt, har alla de där små delarna blivit till något. Från nästan inget, närapå skräp, via mina händer, till NÅGOT. Dessutom går det aldrig att riktigt att räkna på samma sätt en gång till, fast formeln är den samma. Så jäkla fint är det.

Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Det är sådan matematik jag gillar! Jag tycker mig se lite inspiration från en viss oro, fast ändå är din skapelse helt egen. Fint!

2011-08-13 @ 22:53:45
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ja, du har helt rätt i att jag fick idén att blanda pepparkaksform med mattrasor från din fina oro. Så stort tack för inspirationen!

2011-08-14 @ 15:49:38
URL: http://avigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0